Astăzi, 19.08.2020, la sediul Instituției Prefectului – Județul Gorj, a avut loc o videoconferință cu ministrul Afacerilor Interne și Comisia Tehnică Centrală pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020. De la nivel județean au participat prefectul județului Gorj, subprefecții și Comisia Tehnică Județeană.
În cadrul întâlnirii, au fost prezentate principalele atribuții ce revin instituțiilor cu responsabilități în organizarea și desfășurarea alegerilor, precum și stadiul îndeplinirii măsurilor organizatorice dispuse până în prezent, conform Programului calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 576/2020.
O altă temă abordată în cadrul discuțiilor a fost importanța asigurării măsurilor de ordine și siguranță publică premergător și pe timpul desfășurării alegerilor. În acest context, la nivelul MAI a fost adoptat și comunicat tuturor structurilor cu atribuții legate de procesul electoral ”Planul general de măsuri privind aplicarea măsurilor din competența structurilor Ministerului Afacerilor Interne, premergător și pe timpul desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie 2020”.
Ținând cont de actualul context generat de pandemia de COVID-19, reprezentanții instituțiilor cu responsabilități în organizarea și desfășurarea alegerilor au subliniat importanța unei bune colaborări atât la nivel central, cât și la nivel teritorial, pentru ca alegerile locale să fie organizate în condiții de legalitate, dar și de protejare a sănătății cetățenilor.
Ministerul Afacerilor Interne urmărește în continuare, ca toate instituțiile implicate în organizarea și desfășurarea alegerilor locale din anul 2020 să realizeze acţiunile din Programul calendaristic la termenele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 576/2020.